Thursday, March 13, 2008

Chikane mod forfatter

Måske varer det ikke længe, før forfatteren Ane-Marie Kjeldberg må pakke rugbrødslagkagen og marcipanmassen sammen og gå under jorden eller søge asyl i et af vore nabolande. På det seneste er den kontroversielle forfatter nemlig blevet udsat for voldsom chikane og anonyme trusler fra en endnu ikke identificeret læser, der kalder sig Jane Doe, og som øjensynlig føler sig provokeret af visse passager i Ane-Marie Kjeldbergs roman Fred og ro. Følg med her.

2 comments:

Anonymous said...

Ja det er ret ulækkert. Jeg håber, vedkommende kan spores, eller kører træt. Men det er selvfølgelig også en måde at føle, at man får opmærksomhed på.

Meget mærkeligt at overvære

Anonymous said...

Ja, Fred og Ro har givet mig nogle "skægge" reaktioner i tidens løb. Men hvad mere kan en forfatter egentlig ønske sig - end at værket vækker?

Jeg væbner mig med hård hud på sjælen - og holder både rugbrødet og marcipanen i kog og foreløbig mig selv over jorden.

Tak for opbakningen.