Sunday, August 2, 2009

Fragmenter af en sommer

Sometimes there's so much beauty in the world I feel like I can't take it, like my heart's going to cave in.
(Ricky Fitts i American Beauty)



Det er maj, og et tæppe af vilde stedmoderblomster breder sig, hvor hybenroser før har dækket grunden.



"Hvide brude" kalder min ven de blomstrende tjørne.



Gammelrosa græsser langs markvejen medio juni.



Himlen i trolddomslys hen under aften.



Nr. Lyngvig Fyr en blå dag sidst i juni.



Vesterhavet!



I Heines fodspor op langs Ilsefloden i juli.



Og en svanefamilie holder til i søen i den lille by for foden af Brocken.



Danmark på grænsen mellem juli og august. En skov af tungt frugtsommelige rønnebærtræer.

2 comments:

Louise said...

Skønhed kan være lige så tung at bære, som dens modsætning.
Men hvem siger, at lykken er let og svævende?
Ikke jeg: jeg bærer sten i lommerne og ved, at uden dem ville glæden gøre mig vægtløs.

Hvor er de fine,dine billeder!

Tina Charlotte Møller said...

Glæder mig, at du synes om billederne, Louise. Jeg er blevet ret vild med at fotografere de seneste år.