Friday, February 9, 2007

Unødvendige ruter

Der er enkelte lysglimt på vejen, når man følger Lonni Krause ad hendes Nødvendige ruter. Som for eksempel, når det i digtet ”Operation X” hedder:

Frontallap, en underlig lyd
Men lyden af snittet er værre
Han redigeres væk

Eller i ”Psykosefrost”, skønt titlen næsten er for tung til at bære de smukke, legende linier:

En fugl ligger spredt
for alle vinger

Samlingen kan således ikke afskrives som talentløs eller uden iboende potentiale, men overordnet må jeg sige: Jeg tror på, at Lonni Krauses nødvendige ruter har været nødvendige for hende selv og for hendes udvikling som digter. Men spørgsmålet er, om de er nødvendige for en læser?

Lonni Krause:
Nødvendige ruter

Books on Demand 2006

1 comment:

Anonymous said...

Hej igen!

Det var lige før jeg fik morgenkaffen galt i halsen! Jeg tror jeg er nået til et stadie hvor jeg tror på intet mht meninger om Nødvendige ruter. Men det er godt du har læst den. Det er godt den har givet lidt. Det er godt nok alt sammen. Det er måske derfor bogen er til?

Kh
Lonni
:)