Thursday, November 22, 2007

Yoga, yoga, yeah, yeah!

Jeg vil anbefale yoga - helst kombineret med coaching hos en stressekspert - til enhver, som lider af stress. Selv er jeg i tydelig bedring efter at have fulgt et kursus, som kombinerede de to ting. Endnu skal der ikke så meget ekstra pres på, før jeg bliver træt eller føler mig småsyg, og måske har jeg fortsat en smule lettere til tårer end normalt, men det går bestemt den rigtige vej.
På det yogahold, som jeg har fulgt, blev vi så glade for arrangementet, at vi overtalte vores yogalærer til at forlænge kurset med fire uger. Jeg er altså ikke den eneste, som mærker en positiv effekt.

Har du ikke læst mine tidligere indlæg om yoga-kurset, kan du finde dem her og her.

Det er enkelt, det er effektivt - og slet ikke så dyrt, som man kunne frygte. Drop kontingentet til motionscenteret i den periode, hvor du følger et yoga-kursus. Du får mindst lige så meget ud af at dyrke yoga og meditation, som du får ud af at svede i motionscenteret.

2 comments:

Anonymous said...

Det lyder nu dejligt. Hvor er det skønt, at du har fundet roen i det! Jeg prøver at gå ture, når jeg er oppe i det faretruende felt. Men kender godt når det kammer over.

Tina Charlotte Møller said...

Spacemermaid - ja, lange gåture har også en positiv effekt på mig. Dog fungerer det bedst, hvis de foregår i landlige omgivelser. Der er ikke megen afstresning ved at "slingre ned ad Vestergade" i Odense. ;-)