Sunday, November 25, 2007

Et tros-spørgsmål

Ifølge mit personlige årshoroskop, der er udarbejdet til at gælde fra 1-12-08 og et år frem, kan jeg forvente, at jeg må forholde mig til "nogen grad af kaos" i mit liv.
Det var bestemt ikke, hvad jeg håbede på at få at vide.

Jeg ønskede en forsikring om, at der nu ville komme mere ro og stabilitet i min tilværelse, at drømmemanden og jeg ville stifte fælles bo, indlede et lykkeligt samliv fyldt med fælles projekter - arbejdsmæssigt såvel som privat, og at mit helbred ville være uovertruffent godt.

Men så let går det åbenbart ikke. Ganske vist hedder det sig, at kaos-tilstanden må betragtes som en periode, der leder til større orden og afklaring - en form for mental oprydning. Men det bildte jeg mig ind, at jeg havde klaret i det forløbne år eller tre.

Nu skal man selvfølgelig ikke lade sig slå ud på forhånd. Det handler jo også om, hvad man vælger at fokusere på. Ifølge horoskopet er der en boligændring, sandsynligvis en flytning, på vej. Den er jeg med på. Jeg har altså blot visse forventninger til, hvad denne flytning iøvrigt skal indebære. Og det er måske netop dér, jeg selv kan få en vis indflydelse på tingene. Jeg tror jo i høj grad på den frie vilje.

Udmeldingerne omkring kærlighedsfronten er lidt vel vage, synes jeg. På den ene side hedder det sig, at der vil være nogen krise i et evt. eksisterende forhold, på den anden side at året på det område vil blive gennemsnitligt. Har jeg ikke en kæreste nu, vil jeg kunne møde en i februar. Fint nok, men jeg har ingen ambitioner om at møde andre, end ham, som jeg allerede er gået et stykke vej sammen med. Opstår den omtalte krise, må jeg prøve at tage den i stiv arm.

Jeg vil udvikle mig på det kreative felt og opnå større selvsikkerhed indenfor dette område. Der var da en lille solstråle. Det ser også ud til, at jeg, hvis jeg arbejder som selvstændig, vil opnå en vis grad af succes - dog efter en indledende fase med stor usikkerhed. Jeg skal søge mere viden omkring disse ting, står der. Det er jeg allerede klar over.

Om jeg tror på sådanne forudsigelser? Njaarh - jeg er noget skeptisk. Jeg har en gang tidligere fået udarbejdet et personligt horoskop. Set i bakspejlet bekræftede det enkelte ting, som rent faktisk var sket, men det var i så store linjer, at jeg ikke kunne bruge det til ret meget. Og så har jeg svært ved at forholde mig til astrologien, da jeg endnu ikke har begrebet intellektuelt, hvordan planeternes stilling på himlen på fødselstidspunktet kan have indflydelse på min tilværelse her på jorden. Jeg må imidlertid erkende, at der er mange andre uforklarlige aspekter i tilværelsen, som jeg 'tror på' alene fordi, jeg har oplevet dem - og den karakteristik af mig, som mit personlige fødselshoroskop giver, er ret træffende.

Indtil videre vil jeg dog ufortrødent gå videre med at stole mest på mig selv og mine egne fornemmelser, når jeg i det kommende år skal vælge retning. Kan gerne være, jeg fejler undervejs, men jeg vil prøve at finde en måde, hvorpå jeg kan få opfyldt ovenfor skitserede drømme. Man kan jo altid sende en lille bøn op til Vorherre. Ham tror jeg nok mest på - og Gud hjælper den, der hjælper sig selv!

No comments: