Saturday, December 1, 2007

Business

Min forretningsidé er så småt ved at tage form. Men jeg har stadig brug for hjælp her på kravlestadiet.
Kan du derfor bidrage med svar på nedenstående spørgsmål, vil jeg blive meget glad, og du vil dermed have sat penge ind på din konto i det, som Paul Cohello har kaldt 'Noget-for-noget-banken'.

1.Hvad koster en selvudgivelse hos de forskellige forlag, som hjælper med sådanne - og hvor meget er inkluderet i prisen?

2.Hvilken tidshorisont er der på sådanne selvudgivelser, det vil sige, fra man indgår aftalen, og til det færdige produkt foreligger?

3.I hvilket prisleje ligger forfatterhonoraret, når et forlag antager et manuskript til udgivelse af en ukendt eller mindre kendt forfatter?

4.Hvordan er prisniveauet, når vi taler honorar til henholdsvis en oversætter og en tekstforfatter?
Regner man pr. linje, pr. side - eller aftaler man fast pris for hver opgave?

5.Mere personligt, men dog til forretningsbrug: Hvilke bøger foretrækker du at læse? Genre, tema etc. ønskes oplyst.

6.Hvis du er forfatter, er der så en særlig form for hjælp, du savner, enten under skriveprocessen, eller under udgivelsesprocessen?

Du er velkommen til at svare under kommentarer, men foretrækker du evt. af diskretionshensyn at svare mig privat, kan du finde min mail-adresse under min profil.

1 comment:

Tina Charlotte Møller said...

Tak for de bidrag, som hidtil er indløbet pr. mail. :-)
Andre er fortsat velkomne til at bidrage. Informationer og gode råd kan man vist ikke få for mange af på dette stadie.
Sig frit frem! Vi sorterer selv i relevant og irrelevant her bag kulisserne. ;-)