Friday, August 29, 2008

Erindrer De...

det er i Kongens Have? I morgen fra kl. 12.30 til kl. 17.00 vil jeg være at finde dér blandt andre skribenter, forfattere og digtere fra hele landet, som vil tage turen til hovedstaden, for at give ordene stemme i en af byens grønne oaser.


Der er, som mange allerede vil vide, naturligvis tale om arrangementet Ord Under Himlen, hvor en lang række skribenter vil læse op af egne (og i visse tilfælde andres) værker.

Hvis du følger ovenstående link, vil du kunne finde yderligere omtale af arrangementet. Ikke kun på bloggen, men også i forskellige radioudsendelser med videre.

Selvfølgelig har jeg sommerfugle i maven, men gudskelov ikke flere end klædeligt er. Dagens forberedelser går op i fremstilling af et lille skilt, så forbipasserende kan læse, hvem de lytter til, og så er der et par tekster, der skal løbes igennem endnu en gang.

Jeg glæder mig allermest til at træffe nogen af de spændende og kreative mennesker, som jeg har kommunikeret med via bloggen gennem de sidste par år.

4 comments:

Anonymous said...

Du er åbenbart noget mere rolig end mig. Jeg har ikke spist noget hele dagen - og jeg har intet lavet. Absolut intet. Jeg skal også lige læse teksterne igennem endnu en gang, og jeg skal have lavet skiltet. Men jeg kan slet ikke komme i gang med noget som helst. I stedet har jeg været nede og købe cigaretter - damn! Men det er simpelthen nødvendigt lige nu.

Tina Charlotte Møller said...

Kære Jens, det er helt fint at have lidt premierenerver. Det skal faktisk til, hvis man vil yde sit ypperste. ;-)
Jeg skal såmænd nok nå at blive mere nervøs undervejs i toget i morgen, vil jeg tro.
Jeg har måske en fordel deri, at jeg har stået og holdt oplæg på universitetet, hvilket giver en del øvelse i at klare nerverne. For mange år siden har jeg også været med til at opføre sketches og fremføre både tekst og sang på en scene, så jeg ved nogenlunde, hvad det handler om.
Desuden kan man godt regne med, som min eks-skuespillermand mindede mig om, at de fleste publikummer, når kunstneren er SÅ tæt på, vil være næsten lige så generte selv, hvorfor mange vil vælge blot at passere forbi.
Husk halspatiller og vand! ;-)

Cigaretterne. Du ved jo godt, at dem skal du bare droppe igen, når dagen er omme. Jeg har set noget lignende ske for andre, når der skulle trædes op foran et publikum. Ifølge Allen Carr hedder det vist så bare: "Op på hesten igen!" eller noget i den retning. :-)
Ja, jeg mangler også lige skiltemaleriet, men materialerne er da i huset.

Anonymous said...

"...de spændende og kreative mennesker, som jeg har kommunikeret med via bloggen gennem de sidste par år...."
Hey!, det må i hvertfald være mig. :-)

Og Jens, kan ikke se noget damn ved smøger- bortset selvfølgelig fra ikke at have et ordentlig lager i skabet. :-)

Tina Charlotte Møller said...

Harning, du er da så afgjort et af de spændende og kreative mennesker, jeg hentyder til! :-)

Jeg kan godt følge den bekymring vedrørende smøgerne, som Jens giver udtryk for. Det ved Jens også godt. Som gammel ryger, der forsøger at ændre livsstil, vil jeg bestræbe mig på bare at trække vejret dybt, hvis jeg står ved siden af, når du tænder en af dine, Harning. ;-)

Jens: Hvad jeg burde have skrevet til dig i første omgang var naturligvis: Husk, at cigaretterne intet ændrer ved hverken din nervøsitet eller ved situationen. Det er bare nikotinuhyret, som prøver at finde en god undskyldning for at opretholde illusionen om et behov.
Jeg tror, at det er, hvad Allen Carr ville have sagt.