Tuesday, September 2, 2008

Send et brev til Claus

Under overskriften Søg job i beskæftigelsesministeriet! opfordrer Capac i dag de ledige til at følge 220 andre lediges eksempel ved at sende Beskæftigelsesminster Claus Hjorth Frederiksen en uopfordret ansøgning.

Capacs forslag er hermed bragt - og klappet - videre herfra. Tænk, om man kunne få samtlige de 40.000, som endnu er ledige, ifølge Dagbladet Børsens kilde, Danmarks Statistik, til hver især at skrive ministerens adresse på bare ét af de breve, han så gerne vil have, at vi sender mindst fire af om ugen.

Jeg skriver til Claus i denne uge. Hvem skriver du til?

6 comments:

Christian Seidel said...

Tror du, man kan arbejde hjemmefra? Jeg har absolut ikke nogen planer om at flytte til København.

Tina Charlotte Møller said...

Tjah, jeg ved det søreme ikke, Christian. Men de nærmere vilkår kan man vel altid forhandle om, kan man ikke? ;-)

I lighed med dig har jeg ingen ambitioner om at flyttet til storbyen. Hvis drømmejobbet dukkede op i København, ville jeg muligvis være indstillet på at pendle, men den snak kan man jo altid tage senere.

Christian Seidel said...

For mig er det ikke lige som en mulighed at pendle til hovedstaden - heller ikke for drømmejobbets skyld. 250 kilometer hver vej er lidt i overkanten, efter min smag. Men jo, det kan da være, at man kan forhandle sig til en permanent hjemmearbejdsplads med videotelefon og internetforbindelse...

Tina Charlotte Møller said...

Det afhænger jo helt af, hvilken jobtype man har. Som skribent vil man jo i mange tilfælde kunne klare det meste hjemmefra.

Skal vi nu tage det med et job i Arbejdsministeriet helt seriøst, så tvivler jeg på, at mulighederne for hjemmearbejdsplads ville være til stede her, i så høj grad, som du eller jeg kunne ønske det.

Hvorom alting er: Lad Claus Hjorth Frederiksen smage blot en smule af sin egen medicin, og lad ham opleve, hvad det er han udsætter ikke blot de ledige, men også adskillige arbejdspladser for.

Christian Seidel said...

Måske vi kunne blive en slags lokale konsulenter for Arbejdsministeriet, der tager ud i hvert vores lokalområde og snakker med de arbejdsløse, hører om deres oplevelser med systemet. Og måske kan vi også tale lidt med sagsbehandlerne i jobcentrene og a-kasserne, og hører om deres syn på og oplevelser med systemet. Så kan vi løbende skrive lange, indviklede rapporter til ministeriet om tingenes tilstand og hvad der bør rettes op på. Det vil give skrivearbejde til os begge i mange, mange år...

Det er vist umiddelbart mit bedste bud på en hjemme/lokalarbejdsplads i Arbejdsministeriet. Du kan få en del af Fyn, så tager jeg en del af det sydjyske. Så kan Claus tygge lidt på de ansøgninger!

Anonymous said...

Måske skulle alle ledige sende ham et kædebrev, der skulle videresendes til mindst ti joformidlingsbureauer?

Så skulle han da nok kunne aktivere en ti-tyve tusind ledige hænder til at påtage sig opgaven, mens han holdt dundertale for folket :D