Tuesday, November 27, 2007

So many books...

So many books - so little time...
Flere gange om ugen bliver jeg anbefalet forfattere og titler, jeg bør læse - eller jeg opdager selv forfatterskaber, som jeg gerne vil dykke ned i. At jeg har en forholdsvis bred smag, indskrænker jo ikke ligefrem sortimentet.

Senest har Jens Drejer peget en skribent ud, som nok kunne vise sig ganske underholdende - om ikke ligefrem hyggelig - i denne mørke vintertid. Læs selv Jens Drejers indlæg om den sureste forfatter i Norden.

5 comments:

Anonymous said...

Jeg kan virkelig godt lide overskriften på dit indlæg! Listen over alt det jeg gerne vil læse, vokser dobbelt så hurtigt som listen over de bøger jeg har læst. Det er fuldstændig umuligt for mig, at nå alt det jeg gerne vil læse, og når jeg tænker på det bliver jeg bare så ærgerlig. Øv! Men sådan er der nok mange mennesker som har det.

Jeg er glad for at du kan lide mit indlæg og håber at Kjell Askildsen lever op til forventningerne, når du selv læser hans bøger.

Anonymous said...

Enig! Jeg tør end ikke tænke på alle de fantastiske bøger derude som jeg ikke kan nå at læse - så ville jeg bare gå hen og blive depressiv, og det jo ikke så godt- så jeg holder mig til mine fem bøger om ugen og håber at jeg engang når jeg bliver gammel får tid til lidt mere og ikke er gået glip af for meget :D

Anonymous said...

Det er måske en vigtig ting at huske hvis man er en endnu ikke så (aner)kendt forfatter, at mange af de bedste læsere af typen som dig Tina, simpelthen er så pressede på tiden - og på mængden af litteratur der skriger på deres øjne - at det ikke kun er kvaliteten af det, man skriver som er afgørende for om man bliver "opdaget"...der skal måske lidt mere end bare gode ord til. Man skal på en eller anden måde selv være interessevækkende. Det burde ikke betyde noget, men hvis alle de gode læsere i forvejen er bagud - så skal der noget særligt til at skubbe sig foran i køen og få den ønskede fulde opmærksomhed.

Anonymous said...

Dér er mit julønske til moderen! Jens Dreyers anbefaling ja!!
Skynder mig lige over på hans blog og får titel og alt kradset ned!
;)
Kh
og håber du trives Charlot!

Tina Charlotte Møller said...

Jens, Harning, Beo og Lonni - beklager, at jeg først nu får takket for kommentarer. Har mange tanker for tiden og mange tråde at samle op. Derfor denne dårlige opførsel. Men tak!

Lonni, jeg trives, på trods af nogen usikkerhed omkring fremtiden samt daglige småirritationer. "Man må ikke forlange umulige Ting", som Hørren siger hos H.C. Andersen. Du trives forhåbentlig også. Gode indlæg om dine bogmesseoplevelser. :-)