Wednesday, December 12, 2007

Sådan er jeg (også)

Jeg er gået med på spøgen - hvis man må kalde den sådan, typeindikatortesten. Jeg skynder mig at skyde skylden på AC, for det var hende, der begyndte!

Jeg synes selv, at resultatet af min test svarer ret godt til, hvordan jeg opfatter mig selv. Og jeg har forsøgt at undgå at besvare testspørgsmålene udfra, hvordan jeg ønsker at se mig selv.
Resultatet af min test-besvarelse ser sådan ud:

Din typekode: INFP
"Fokus på at skabe konsensus og fælles værdier"

INFP-typer er ofte loyale, nysgerrige og idealistiske personer, som holder af at undersøge og afdække det, som ligger under overfladen hos dem selv og andre. Deres talent ligger i at hjælpe andre mennesker med afklaring af sager, værdier og identitet. Da deres indre værdier og overbevisninger i høj grad styrer alt, hvad de foretager sig i livet, betyder det meget, at de beskæftiger sig med noget, som er meningsfuldt og betydningsfuldt for dem.

For INFPer er det derfor vigtigt, at organisationen eller virksomheden har en løsere struktur med få regler. Ofte vil man finde INFPer i job, hvor de kan bruge deres evne til at hjælpe andre mennesker med afklaring af sager, værdier og identitet. Derfor findes de ofte i stillinger, hvor de kan være med til at fremme den personlige udvikling og vækst hos andre mennesker. Ofte vil de være at finde inden for:

psykologi og psykiatri
journalistik
skribentvirksomhed
undervisning
arkitektur
kunst
socialforskning
rådgivning

Følgende kendte personer har typen INFP: Albert Schweitzer, Prinsesse Diana, Aldous Huxley


Jeg fulgte det link, som AC havde lagt på sin blog. Du kan følge det samme link her, hvis du vil teste dig selv.
Tak for inspirationen, AC!

3 comments:

Anonymous said...

jamen tak, Tina... du har samme typekoder som Jannik Hjort, det var fra hans site, jeg fik ideen...

Anonymous said...

Mon den virker nu (uden link)?

Ville bare sige at testen virker som om, du er røget på rette hylde. Jeg prøvede den også. Ingen overraskelser en føler, intuition osv. Men altid skæg med sådan nogle tests...

Tina Charlotte Møller said...

Tjah, hvad kan jeg sige, AC? Jeg har altid opfattet Jannik som en fin fyr! :-)

Spacemermaid! Ja, jeg tænkte det samme. Nu skal jeg så bare finde et arbejdssted med "en løs struktur", hvor man vil give mig frie hænder indenfor mit område.
;-)