Thursday, March 19, 2009

Bukdahl tæller ned

Skulle det være gået nogens næse forbi, vil jeg ikke undlade at gøre opmærksom på, at Rasmus Graff, Sigurd Buch Kristensen og Martin Johs. Møllers De helvedes lambier ødelægger mine sandheder (Forlaget 28/6) er med i nedtællingen til Bukdahls Bet - Den Smalle Litteraturpris.

Det samme gælder Christian Bjoljahns og Martin Johs. Møllers nyligt udkomne Flytning (ligeledes Forlaget 28/6) - et værk, som undertegnede selv er overmåde begejstret for og finder værdigt til en pris - ikke kun fordi, det er med helt oppe på beatet, hvad angår nye litterære formeksperimenter, men også fordi det, sin faktuelle og rapporterende transkriptionsform til trods, udfolder en sammenhængende fortælling, i egentlig klassisk litterær forstand, for den, der forstår at finde gentagelser og sammenhænge på kryds og tværs i en tekst.

Læs Lars Bukdahls omtale af værkerne her.

Læs mere om Forlaget 28/6 og dets udgivelser.

4 comments:

Anonymous said...

Ja, det er fedt!

Men det er så surt, at Martin sætter bloggen i bero. Alt skal åbenbart til at foregå på FB...

Jeg vil prøve at få fat i Flytning, når jeg kommer til DK.

Tina Charlotte Møller said...

Jeg forstår din skufffelse vedrørende bloggen - og deler den. Men det unge menneske skal nok komme igen, om end måske i anden form. Han har gang i så mange projekter og tiltag, at det nok er meget fornuftigt, at han sætter enkelte ting i bero nogen tid. ;-)

Anonymous said...

Hørte og så ham til "Vild med Ord" i Ridehuset Århus. - Martin, altså. Det gav så afgjort lyst til at høre og se mere fra hans hånd.

Så Flytning må indgå i de snarlige litterære anskaffelser

Beologen said...

Pøj pøj med Junior, Tina.
Forstår godt han vil sætte bloggen lidt i bero.
Jeg plejer at sætte tingene i beo, men jeg er jo også mig :-)

PS. Spam-ord: mazoitan